Weekverslag! 17 - 23 februari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Weekverslag! 17 - 23 februari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Weekverslag! 17 - 23 februari

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Deze keer iets later dan 'normaal', maar hier het verslag van vorige week!

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag gewoon colleges gehad en ik heb ook eindelijk mijn eerste assignment teruggekregen, beoordeeld met een 8! Haha dat soort cijfers haal ik normaal nooit ;P

Vrijdag heb ik inkopen gedaan voor mijn verjaardagsfeestje die ik afgelopen zaterdag hier heb gevierd! Alle exchange-vriendinnetjes/vrienden uitgenodigd waar we het meeste mee omgaan en ze zijn allemaal gekomen, erg leuk en gezellig!!
Vrijdagavond was er een feest in een bar met graits alcohol, dusss Iris en ik wilde daar natuurlijk wel graag heen! Maaar je moest bij de eerste 60 inschrijvingen horen, want dan mocht je naar binnen. Iris en ik hoorden bij die eerste 60 :D Op dat feest zou je dan gratis mojito, een bacardi mix-drankje en Grolsch(!!!) kunnen krijgen. Nou toen we daar kwamen, waren de mojito's al 'op'... Niet veel later waren de mix-drankjes ook al op en schonken ze alleen nog maar Grolsch.. Dus niet echt lang bij dat feest geweest haha.

Dit weekend waren mijn ouders en Teun hier!!! :D Echt super leuk!! Hebben Iris en ik ook eindelijk weer hagelslag in onze voorraadkast hahaha. En eeeeindelijk weer echte Hollandse kaas :D
Zaterdag zijn we met z'n vieren naar de Blue Lagoon geweest!!! Waaauw wat was dat een apart beleving! Als je daar aankomt rijden, is er plotseling langs de weg een lichtblauw riviertje.. (zie foto's) Heeel apart dat water. Verder als je daar binnen komt, krijg je een armband waarmee je dan een kluisje kunt openen en met die armband kun je ook bij de bar in het water drinken bestellen! Het is allemaal wel heel erg toeristisch, maargoed dat is ook niet zo gek :P De buiten temperatuur was denk ik rond de 3 graden en het water tussen de 37-39 graden, maar soms kwam er ook opeens een super hete waterstroming ergens vandaan. Eenmaal door de kou in het water, was t echt heeeerlijk! Zo bijzonder dat dat lichtblauwe water gewoon een natuurverschijnsel is! De lichtblauwe kleur wordt veroorzaakt door verschillende soorten mineralen en het is supergoed voor je huid. Er is ook een soort van modder die daar uit dat water komt, waarmee je je gezicht kan insmeren en vervolgens als je het dan weer afspoelt is je hele gezicht super goed gereinigd! Ben ik blij dat ik daar binnenkort nog een keer heen ga als Aniek, Nina en Sven hier komen :D Kijk er nu al naar uit!

Zaterdag ook allerlei leuke en lieve verjaardagskaartjes gekregen vanuit Nederland :) Echt heel erg leuk is dat! De hele vensterbank staat nu vol :D

Zaterdagavond hier dus mijn verjaardagsfeest gegeven. Het paste allemaal maar net haha. Gelukkig hadden we beneden in het washok klapstoeltjes gevonden. Het was erg gezellig en om 12 uur is er in het Fins, Engels en Frans 'lang zal ze leven' gezongen :D Daarna zijn we met z'n allen natuurlijk downtown geweest ;)

Zondag heerlijk uitgeslapen en vervolgens kwamen pap, mam en Teun hier rond 1 uur om een gebakje te eten voor mijn verjaardag!!Cadeautjes uitgepakt en daarna heb ik ze een rondleiding gegeven door Reykjavik en ook even laten zien waar ik naar school ga enzo. We hadden super mooi weer, dus op de kerk en boven op Perlan hadden we super mooi en ver uitzicht over de stad en omgeving!
Zondagavond met z'n allen uit eten geweest voor mijn verjaardag en ook als afsluiting van het leuke weekend, want maandagochtend gingen m'n ouders alweer terug :'( Dat was wel even gek, dat afscheid nemen haha. Maar we hebben een super leuk weekend gehad en ben blij dat ik heb kunnen laten zien waar ik nu leef en woon :)

Iris en ik komen net terug van een auto huren, want volgende week maandag gaan we naar de hot rivers! Dat is een rivier in de bergen in een dorpje iets zuidelijker waar het water warm van is en waarin je dus kunt zwemmen; ben echt super benieuwd hoe dat is!!

Foto's moet ik nog uploaden, hopelijk lukt dat vanavond!

Blessss og knús

P.S. Ik heb van de andere verslagen even wat foto's verwijderd, want ik kon in totaal nog maar 7 foto's uploaden...

  • 26 Februari 2014 - 09:34

    Nina:

    Wauwwauwwauw! Wat een bijzonder land is het ook! Dat water is echt mooi zeg!
    Ben zoooooooooooooooooooo benieuwd! Nog drie weekjes! lalalaaa kan niet wachtennnn =)

    Heel leuk dat je ouders dit weekend zijn langs geweest! Dat maakte je verjaardag natuurlijk ook weer extra leuk toch =) Jullie hebben zich goed vermaakt zo te horen! Super! Die hot rivers lijkt me ook een gave ervaring, maar dat lees ik volgende week wel weer! hihi

    Geniet van de dag, van de week!
    Veel liefs, Nina

  • 27 Februari 2014 - 12:32

    Martin:

    Haha wij zijn al geweest :-).
    Het is echt een heel bijzonder land en we hebben het in 4 dagen voor elkaar gekregen om veel te zien (golden cirkel en Reykjavik) en te ervaren(blue lagoon) met dank aan Eef.
    Maar het was natuurlijk vooral goed om te zien hoe je daar leeft.
    Super, prima voor elkaar en goed naar je zin. (wij ook blij)

    Enjoy x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: