Weekverslag! 10-16 februari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Weekverslag! 10-16 februari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Weekverslag! 10-16 februari

Blijf op de hoogte en volg Evelien

16 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Heaaaa daar zijn we weer!

JAAAA FOTO"s VAN HET NOORDERLICHT!! :D
Want deze week begin eigenlijk niet zo goed voor mij, zondagnacht kon ik niet slapen en begon ik ziek te worden :( Maaaaarrr daardoor wel het Noorderlicht gefotografeerd vanuit onze keuken haha! Ik ging namelijk even een glaasje water halen, keek toen uit het keukenraam en zag het noorderlicht!!! Dus ik als een gek mijn camera pakken, raam wagenwijd opengegooid en foto's gemaakt. En t staat erop hoor ;) Nog niet helemaal de juiste instellingen gevonden op mijn camera, maar t is in ieder geval goed te zien op de foto's. Soms zag mijn camera zelfs meer noorderlicht dan dat ik zelf kon zien!
Maandag en dinsdag dus thuis gebleven om ziek te zijn. Helaas moest ik daardoor ook de trip naar de Buri Cave/lava grot afzeggen, ik kon wel huilen :'( Gelukkig heb ik wel mijn 'plek' kunnen verkopen aan iemand anders, anders was het helemaal een domper geweest. En ik hoorde van de man waar ik schoenen had gehuurd dat ze deze trip waarschijnlijk nog wel een keer gaan organiseren, dus dan ga ik zeker mee!
Woensdag toch maar weer naar school gegaan, vreselijk college was dat maargoed...
Donderdag en vrijdag vrijwel de hele dagen bezig geweest met de eerste assignments afmaken, aangezien me dat die maandag en dinsdag niet lukte. De ene viel nog wel mee, maar de tweede was echt vreeeeeselijk, man ben nog nooit zo chaggie geweest van een opdracht. We moesten 5 pagina's in het Engels schrijven. Nou, 5 pagina's valt nog reuze mee, denk je dan, tenzij het moet gaan over een IJslandse saga, de Njal's Saga.... Echt, wat een verschrikkelijke opdracht was dat. En het domme is, we moeten er binnenkort wéér eentje daarover schrijven, bah. Gelukkig wel de deadline gehaald, dus daar ben ik wel trots op, want dat komt niet vaak voor bij mij haha(wat een zelfkennis toch weer :P)

Zaterdag lekker uitgeslapen en daarna de stad even ingelopen. Het is hier de hele week al super mooi weer! De zon schijnt en strakblauwe lucht, alleen nog net geen 20 graden ;) Ook nog even naar het Höfdi huis gelopen(dat huis waar min of meer de Koude Oorlog is beëindigd door Gorbatsjov en Reagan, zie foto's). Daar is ook een deel van 'Wie is de Mol?'2012 opgenomen. Daarna nog even gezellig wat gedronken met Ier bij een koffiehuisje en 's avonds lekker pizza gehaald!
's Avonds rond half 1 verscheen er een berichtje op Facebook 'Northern lights alert!!' Dus ik snel uit het raam kijken en jahoor weer het noorderlicht!! Dit keer ben ik ook naar buiten gegaan om te kijken en foto's te maken. De foto's zijn niet super goed gelukt, maar het was wel weer spectaculair om te zien!

Vandaag, niks doen, was dag, blog-typ-dag etc. haha. Morgen weer fris en fruitig aan school beginnen!

Blessss og knús

  • 16 Februari 2014 - 21:18

    Irene:

    ach gompie, ziek zijn in een "vreemde omgeving" is niet leuk. helemaal niet!
    gelukkig kun je die excursie nog een keer meedoen.


  • 17 Februari 2014 - 12:21

    RENN:

    Hey Evelien, wat bijzonder het Noorderlicht en dat je dat mag mee maken.( Ik wil dat ook). Wat vervelend dat je een paar dagen ziek bent geweest en nu was je mam er niet om je te vertroetelen zielig hoor!! Maar gelukkig ben je weer op geknapt en kan je weer alles doen waar je voor naar IJsland bent gegaan, toch!!!

    Lieve grt, RENN

  • 17 Februari 2014 - 12:32

    Sjakkus:

    Hoi Eef, wat is het toch een bijzonder land, nu weer dat Noorderlicht, heb nog even gezocht waardoor dat verschijnsel ontstaat. mooi hoor!!
    en idd. een goeie zelfkennis......
    xxxsjakkus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 19836

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: