Een-na-laatste reisverslag! 16 april - 4 mei - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Een-na-laatste reisverslag! 16 april - 4 mei - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Een-na-laatste reisverslag! 16 april - 4 mei

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 Mei 2014 | IJsland, Reykjavik

Als ik eraan denk dat ik hier nog maar iets minder dan 3 weken zit, dan word ik al zenuwachtig.. Hoe zal het zijn om iedereen weer te zien? Zal er veel veranderd zijn? Krijg ik heimwee naar IJsland? Past alles in mijn koffer?! Dan merk je toch wel dat je al bezig bent met het naar huis gaan en ik probeer daarom dan nu nog even extra te genieten van IJsland!

De dagen beginnen hier nu ook echt veel langer te worden, als je het hebt over het aantal lichturen. Het is 's ochtends om 4.30 al helemaal licht en 's avonds/'s nachts wordt het eigenlijk al niet meer helemaal pikdonker en blijft het heel lang schemerig, tot ongeveer 23.00 uur. Heel apart om dat mee te maken, want als ik straks terug kom, dan is 't gewoon rond 22.00 uur alweer helemaal donker, terwijl het hier nu om 22.00 uur nog helemaal licht is.

Op 23 april arriveerde weer bezoek uit Nederland, Marieke kwam langs!
Doordat de mensen op het vliegveld het leuk vonden om te gaan staken, had Marieke eerst nog 3 uur vertraging.. Beetje heel erg balen, maar gelukkig was de vlucht niet gecanceld!
's Avonds beetje rondgesjokt door Reykjavik zelf om even snel een rondleiding te doen, want alle andere dagen dat Marieke er was, zaten volgepland met andere dingen.
De 24e zijn we richting het vulkanische gebied vlakbij de Blue Lagoon gereden, Krýsuvík. Hier was ik al eerder geweest met school, maar toen regende het heel erg hard, dus het leek me leuk om dit nog een keer te zien en bovendien konden we dit mooi combineren met de Blue Lagoon :D (3e keer Blue Lagoon voor mij..oeps:))
De 25e heeft Marieke met een bustour de Golden Circle gezien en heb ik haar 's avonds het nachtleven van Reykjavik laten zien en hebben we natuurlijk een beetje koningsnacht gevierd. Was erg gezellig!
26 april zijn we, ook samen met Iris, richting de zuid kust van IJsland gereden. Dit hadden Ier en ik nog niet gezien en stond nog op ons lijstje en Marieke wilde natuurlijk ook zo veel mogelijk zien. Het was echt suuuper lekker weer! Lekker zonnetje en windstil, dat betekende: zonder jas, eindelijk! De eerste stop was bij een kleine berg. Niemand weet hoe deze berg ontstaan is. Iris was hier al geweest met school en zei dat het uitzicht echt fantastisch was. Er liep een super steil pad naar boven, dus we zijn erop geklommen. Hijgend en puffend kwamen we boven, maar dat was zeker de moeite waard, wat een geweldig uitzicht!! In de verte konden we de Westman eilanden zien liggen, dat zijn schiereilanden van IJsland. En aan de andere kant hadden we uitzicht op de vulkaan Eyjafjallajuköll, dat is de vulkaan die uitbarstte en zorgde voor al die problemen in het vliegverkeer. Ongeveer een uur hebben we lekker bovenop de berg in het zonnetje gezeten, heerlijk!
Daarna doorgereden en bij 2 verschillende watervallen gestopt. Bij de eerste kon je er zelfs achterlangs lopen! En bij de tweede waterval verscheen een regenboog, omdat de zon erop scheen!(zie foto's )
En als laatste gestopt bij de zee. Het strand bestaat volledig uit bijna gepolijste kiezels. Vanaf het strand had je uitzicht op verschillende grote rotsformaties, prachtig! We hoopten dat we de puffin (papegaaiduiker) nog zouden zien, aangezien die eind april arriveren in Zuid-IJsland, maar helaas die hebben we niet gezien. Vervolgens nog even een stukje doorgereden naar het meest zuidelijk dorpje Vík, maar hier was niet zoveel te zien. Daarna het hele eind weer terug gereden, heerlijk nog met die zon :)
Alle sneeuw was in het zuiden al gesmolten, waardoor dit landschap er echt alweer heel anders uitzag! Overal kwam er ook eindelijk wat groen uit de grond.
Uiteindelijk waren we rond 19.00 uur thuis en zijn we wat gaan eten bij de Studentenbar.
De volgende ochtend om 5.00 uur werd Marieke alweer opgehaald, super leuke dagen gehad!!

Afgelopen week beetje met school bezig geweest en ook veel gebreid, aangezien ik mijn trui wel af wil hebben voordat ik vertrek :D
Woensdag zijn Iris en ik samen met Janina naar Nautholsvik geweest. Dit is een geothermal beach. In de zomer is het dus heerlijk om daarin te zwemmen, maar je kunt er ook in zwemmen als het water koud is. Aangezien dit ook nog op ons lijstje stond.. moesten we er maar aan geloven. Er in gerend, snel even helemaal onder water en er weer uit gerend. Het water was 6,8 graden, ZO KOUD!!! Gelukkig staat er ook een heerlijke hottub, waarin je kunt gaan zitten om jezelf weer op te warmen. Echte IJslanders zijn we dus niet, want die zwemmen gewoon een rondje van een halfuur in de zee en gaan daarna pas in de hottub. Nou, daar kan ik me maar weinig bij voorstellen haha! Toch gaf het ons wel een kick, dus zijn we er maar voor een tweede keer in gerend haha! :D

Voor komende weken hebben we nog een paar kleine tripjes in gedachten, zo wil ik bijvoorbeeld nog de Esja op. Dat is de berg die je vanuit Reykjavik kunt zien. Voor de rest vooral gewoon kleine gezellige dingen doen, zoals even ergens koffie drinken downtown, naar de vlooienmarkt of uit gaan. Ohja en natuurlijk mijn trui afmaken!

Daarna moet ik misschien maar eens beginnen met mijn koffer inpakken....

  • 04 Mei 2014 - 16:54

    Machteld:

    Oh-no! 3 weken nog maar!! Dat gaat snel hè! Vooral de 'past-alles-nog-in-mijn-koffer-vraag' is heel typerend, succes met dat :p! In ieder geval, nog heeel veeel plezier Evelien!

  • 04 Mei 2014 - 16:58

    Lynn:

    Oooooh eef, als ik dit zo lees krijg ik gewoon al heimwee voor jou?!
    Wat doe je toch veel leuke dingen joh! Wij zijn gelukkig helemaaaaal niet veranderd, dus dat wordt weer ouderwets gezellig:)

    Ik vind jou en Ier wel echt stoere chicks hoor, beetje dat koude water in hobbelen! Twee keer. Had ik je sowieso niet vrijwillig na gedaan? Haha.

    Geniet nog van je laatste weekjes in IJslandddd!!

    Dikke knuf, ook voor Ier!
    Lynnepynnnnn

  • 04 Mei 2014 - 16:59

    Lynn:

    Oh! En super vette foto's haha. Mooi!!

  • 05 Mei 2014 - 13:06

    Sjakkus:

    Hoi Eef,

    ik vind het niet erg hoor dat het nog maar 3 weken duurt!!
    Maar natuurlijk moet je nu nog lekker genieten van alle mooie dingen die Ijsland nog heeft!!
    En weer gave foto's, het blijft mooi.......

    dikke kus,
    sjakkus.

  • 05 Mei 2014 - 15:38

    Irene:

    Jee, je trui ziet er al stoer uit. Geniet nog van de laatste 3 weken. Dit is een "one-time-in-your-life-experience"

  • 05 Mei 2014 - 16:16

    Renn:

    Hey Evelien, ja nu schiet het op. Wel stoer hoor wat je allemaal doet en zoveel gedaan. Die Trui prachtig! Tot over 3 weken, geniet nog!!!!

  • 13 Mei 2014 - 22:55

    Hen:

    Hoi hoi
    Leuk om deze verhalen te lezen je hebt een top leer vakantie gehad en ervaring rijker nog 2 weekjes en dan sta je met je beide benen op de Nederlandse bodem en dan hoor ik jou verhalen geniet nog lekker van jou laatste vakantiedagen en we spreken elkaar gauw weer
    Groetjes hen Berendijk

  • 14 Mei 2014 - 11:07

    Annie En Niens:

    Hæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ,

    een beetje een verlate reactie, maaaaarrrr .......'daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar is ie dan, de dag die je wist dat zou komen is EINDELIJK HIERRRRRRRRRRRRR, ben je er klaar voorrrrr, kun je dat oooooit echt ziiiijjjjjnnnnn????' lalalallalallaaaaaaaaaaaaaaa ...... Mooi he :D

    Toch wel suuuuperleuk dat Riki nog langskwam he :) En zo te lezen ook met riki een superleuke tijd gehad! Drukke planning maar dat levert weer een superleuk verhaal op en uiteraard: mooie plaatjes!

    En dat zwemmen in die zee. OMG wat kouuuuuddd. Echt waar, als we er naar kijken krijgen we spontaan kippenvel. Jaja, en dat terwijl wij juist altijd in ons hempje in ons TOPhok zitten hahaha.

    De kiippppppietoktoktoks gaan aan de slag!
    Ciaooooo, ariverdeci of hoe je het dan ook schrijft, bless en aju paraplu!
    Jaja, die paraplu kunnen we vandaag wel weer gebruiken ;)

    TOT VOLGENDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK! :)

    Liefsssssssssss Annnnnie en Niensepiens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 19825

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: