Verslag 10 - 25 maart + bezoek uit Nederland :D - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Verslag 10 - 25 maart + bezoek uit Nederland :D - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Verslag 10 - 25 maart + bezoek uit Nederland :D

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

Zo, laat ik maar weer eens wat schrijven haha!

De week van 10 - 16 maart is er niet veel bijzonders gebeurd, dus vond ik het niet nodig om een blog te typen. Die week hard aan mijn assignments gewerkt om die af te krijgen voordat Aniek, Nina en Sven zouden komen en dat is gelukt! :D

Dinsdag 17 maart kwamen Aniek, Nina en Sven 's middags rond een uur of 17.00 uur aan. Wat ik die ochtend nog super onrealistisch vond, was die middag toch echt werkelijkheid; ze waren er écht!! :D
Meteen lekkere chaos in ons knusse huisje, bedoeld voor 2 personen en nu opeens met 5 haha! Na dat ze alle drie een beetje geïnstalleerd waren, hebben we lekker gekookt en zijn we 's avonds wat gaan drinken in een koffiecafeetje.
Iris en ik hadden van tevoren al voor 3 dagen een auto gereserveerd, aangezien het de laatste weken nogal druk is met toeristen hier(echt opvallend nu je zelf eigenlijk een inwoner bent; ik heb zelfs de weg kunnen wijzen naar een restaurant aan 2 toeristen!) Woensdag stond de eerste trip met de auto gepland; richting de Blue Lagoon! Ik was hier natuurlijk al een keer geweest, maar tegen een tweede keer kan ik echt geen nee zeggen! Heerlijk lekker relaxed en met een baby huidje kwamen we weer terug. Natuurlijk keken Aniek, Nina en Sven hun ogen al uit bij dit natuurverschijnsel; toen wisten ze nog niet wat hun nog meer te wachten stond!

Donderdag hebben Ier en ik onze gezellige gasten rondgeleid door Reykjavik. Alle bezienswaardigheden laten zien en een paar mooie kiekjes gemaakt aan de kust met de bergen op de achtergrond. 's Avonds meegedaan met de moviequiz en daarna de bars downtown opgezocht!

Voor vrijdag hadden we weer een auto gehuurd met de Golden Circle op de planning. Dit liep helaas iets anders dan verwacht.. Het had al aardig wat gesneeuwd en ook de wind blies redelijk stevig, waardoor we onderweg in een soort van sneeuwstorm terecht kwamen.. Nog nooit zo vastgekrampt aan het stuur gezeten! We zagen echt geen hand voor ogen, dus op een gegeven moment maar besloten om terug te gaan, weer een heel stuk door die sneeuwstorm natuurlijk. Maaar gelukkig leefden we nog, dus ons maar vermaakt in het winkelcentrum Kringlan haha!(anders hadden we de auto helemaal voor niks gehuurd)
Vrijdagavond hadden we Emmi uitgenodigd om kennis te maken, errug gezellig! Daarna weer het IJslandse nachtleven opgezocht!

Zaterdagochtend/middag hebben we heeerlijk gebruncht bij de Laudromat en zijn ze naar de vlooienmarkt geweest. Zaterdagavond bij de Studentakjalarinn gegeten en daarna lekker een avondje thuis gehangen, want voor zondag stond er weer een trip op de planning.

Aangezien Aniek, Nina en Sven nog niet de Golden Circle hadden gezien en we ook nog graag naar de Hot River wilden, besloten we om beiden in een dag te doen; heftig dagje voor de boeg! Het had weer gesneeuwd, dus de tocht naar de hot river was behoorlijk zwaar. Soms zaten we zelfs tot onze knieën in de sneeuw! Hele andere tocht dan mijn eerste keer naar de hot river. We hebben niet gezwommen, want het sneeuwde echt mega hard. Op de terugweg konden we zelfs af en toe het pad niet meer zien... Dit was echt een stukje extreme Iceland!! Wat gaaf om deze tocht helemaal in de sneeuw te doen! Dat voelde best als een overwinning. Eenmaal terug in de auto erop gegokt dat de wegen sneeuwvrij waren en toch nog de golden circle kunnen rijden! Was voor mij inmiddels al de derde keer, alleen nu mocht ik zelf rijden, dus dat was ook weer een hele ervaring! De geiser heb ik dit keer overgeslagen, want je moest er voor betalen, maar de Gulfoss waterval was nog steeds indrukwekkend! Rond 20.00 uur 's avonds waren we weer thuis en hebben we lekker pizza's gehaald :D

Maandagmiddag stond er een trip gepland vanuit school en onze docent had gezegd dat bezoekers mee mochten, dus dat was helemaal mooi! Het regende alleen de hele dag echt heeeel erg hard, dat was een beetje jammer. Met de bus zijn we richtig Kreisuvik gereden, dat is een vulkanisch gebied in Reykjanes. Er is geen vulkaan, maar het is wel vulkanisch actief; hele vette omgeving! Verder een stuk langs de woeste zuidkust gereden en een stop gemaakt bij het rijkste kerkje van IJsland. Bij de laatste stop mochten we in een grot, super vet! Het is allemaal bijna niet te omschrijven in woorden, dus hoop dat de foto's die ik bijvoeg een wat duidelijker beeld geven!
Maandagavond de superleuke week met z'n allen afgesloten door lekker uit eten te gaan bij een restaurantje. Maandagnacht om 4.40 werden Aniek, Nina en Sven alweer opgehaald door de bus.. Deze week ging echt veel te snel voorbij!

Dit bezoek heeft me wel even weer duidelijk gemaakt hoe bijzonder het is dat ik in IJsland een deel van mijn studie mag doen. Sommige dingen werden eigenlijk een beetje 'normaal', terwijl ze eigenlijk superbijzonder zijn! En door hun reacties op alles hier, werd ik daar weer aan herinnerd! Dat gaat me de komende twee maanden zeker wel helpen!(want natuurlijk heb ik af en toe ook wel eventjes heimwee;))

Morgen staat ook weer iets fantastisch op het programma; dan ga ik eindelijk wat van het onderwijs zien! Ik mag met Emmi mee naar haar stageschool en daar ga ik samen met Emmi en Christoph een Engelse activiteit doen in grade 6(groep 8). Ik kijk er erg naar uit, want heb het lesgeven en kinderen om me heen toch wel gemist!

Tot het volgende verslag!
Blesss og knús
Eef

  • 25 Maart 2014 - 22:30

    Martin:

    Ziet er nog steeds prachtig uit. Zo te lezen hebben jullie een leuke week gehad. Top dat je met Emmy mee kunt naar een basisschool.
    Nog een paar weken om IJsland te bekijken en
    natuurlijk ook nog te studeren ;-)
    Geniet van de vrijheid.
    xxx

  • 25 Maart 2014 - 22:57

    Lynn:

    Ooooh lieve Eef wat klinkt dat allemaal fijn, vertrouwd, verfrissend, ondernemend en enthousiast!
    Echt super fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Het is inderdaad heel bijzonder dat je daar zit, blijf genieten van alle mooie ervaringen daar! Het is een droom met je ogen open!

    En wat pak je veel dingen aan joh! Lefgozer haha. Met de auto door een sneeuwstorm, doet ze even! TOPPER!

    En toch ook een stukje dankbaarheid voor wat je hier thuis hebt he!
    Ook een fijn iets om straks weer naar uit te kijken als het einde in zicht is. Maaaaar voorlopig zit je daar nog even in het mooie, indrukwekkende IJsland!

    Ik mis je stiekem wel een beetje hoor hier!
    Ga alle verhalen van Annie, Nien en Sven horen morgen! Ben benieuwd!

    Geniet daar nog lieve meid!
    Liefs!

    PS. Knuffel aan Iris <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 19823

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: