Weekverslag! 4 - 9 maart - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Weekverslag! 4 - 9 maart - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Weekverslag! 4 - 9 maart

Blijf op de hoogte en volg Evelien

10 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

WOW we zitten op de helft van ons avontuur! Als ik daarover nadenk gaat de tijd echt mega snel(misschien wel te snel!) terwijl ik in het begin de tijd helemaal niet zo snel vond gaan.
Deze week veel met de assignments bezig geweest, want komende week zijn er veel deadlines van verschillende assignments. Ik heb even gekeken tot wanneer we eigenlijk colleges hebben, maar de laatste is al op 16 april!! Gelukkig hebben we daarna nog tijd om opdrachten in te leveren :)

Woensdagmiddag zijn we met een deel van de Icelandic Nature class naar de kust geweest, om daar als echt biologen beestjes, planten, algen, slakken, krabben en zeesterren te verzamelen. Het sneeuwde erg hard die dag, maar gelukkig ging het wel door, want wie gaat er nou met sneeuw naar de kust.. ja niemand dus, dat maakte het extra leuk! Het is niet zo'n kust als in Nederland, met een strandzand, maar dit zijn allemaal grote keien waarop zeewier groeit. Met de sneeuw er nog bovenop, maakte het echt mega glad, maar we hebben echt van alles verzameld en ook veel lol gemaakt met de bijzondere vormen van de verschillende planten. En wij hadden als enige groepje een krab :D Terug op de universiteit moesten we alles sorteren en opzoeken in boekjes; dit telde mee als een opdracht. En ja, ik heb ook die krab vast gehouden, met kippenvel over mijn hele lichaam hahah.
Donderdag en vrijdag hadden we geen colleges, maar beide dagen gebruikt om te werken aan de assignments, want als ons bezoek hier is(nog 1 week en 1 dag) heb ik geen zin om met die assignments bezig te zijn :D
Elke donderdagavond draaien ze in een soort van buurthuis een film waar je dan gratis heen kan, erg leuk idee! Dit keer draaiden ze een Franse drama film en zijn we daar met een paar meiden heen geweest. Er hing echt zo'n huiselijke sfeer, heel erg gezellig!
Zaterdag zijn Ier en ik even naar het winkelcentrum Kringlan geweest. Ik was opzoek naar een nieuwe broek, aangezien de mijne kapot was.. en je raadt het al, als je op zoek bent dan vind je niks haha.
Zaterdag aan het eind van de middag hield Noora een feestje, omdat ze jarig was geweest en vanwege international woman's day. Met alle meiden daar een gezellig middag en avond gehad!
Zondagochtend weer even bezig geweest met mijn assignments en 's middags mijn tijd besteedt aan breien :D Maar mijn IJslandse trui schiet nog niet echt op... Gelukkig zijn ze bij de brei-winkel erg behulpzaam!

Ik ben wel jaloers op jullie in Nederland hoor, lekker weer en dat in al maart! Hier heeft het lekker gesneeuwd, maar het smelt nu ook alweer en vandaag regent het, blehh haha.

We hebben Nederland trouwens ingehaald, want hier is het zelfs tot 19.30 nog licht! :D 's Ochtends is het wel later licht dan in Nederland(geen idee hoe laat, want dan slaap ik nog...)

Nou dat was t eigenlijk wel.. komende week dus lekker druk met assignments, maaaaar daarna een super leuke week tegemoet en die heb ik dan ook wel verdiend na het harde werken, denk ik :D

Blesssss og knús

P.S. foto's bijgevoegd van de trip to the sea shore and van mijn breiwerk :)

  • 10 Maart 2014 - 17:31

    Machteld:

    Klinkt goed Eef! Geniet er nog van, voor je het weet ben je alweer over de helft! ;)

  • 10 Maart 2014 - 18:19

    Irene:

    leuke foto's. wel heel byzonder om het mee te maken.
    En het breiwerk ziet er toch netjes uit?! Oefening baart kunst. J\

  • 10 Maart 2014 - 19:43

    Sjakkus:

    He topper,

    een krab......aaaaahhhhh gatver......ik zou het niet durven hoor!
    Goed van je om nu druk bezig te gaan voor school , kun je idd volgende week alle tijd besteden aan het
    gespuis oet Hengelo-o-o...
    En die trui , dat komt helemaal goed zie ik wel!

    dikke kus,
    sjakkus

  • 10 Maart 2014 - 22:19

    Renn:

    Hey Evelien, ik kan mij er wel iets bij voorstellen wanneer je het naar je zin hebt en de tijd gaat sneller dan dat je zou willen, dan wil je het wel een stukje terug zetten. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met je. Sneeuw???? nee dat zit er dit jaar niet in Nederland, vind ik wel een beetje jammer maar goed je kan niet alles hebben het mooie weer hier is dus echt wel uitzonderlijk, genieten we dan ook 100% van. Hoeveelste pand is dit van je trui, ha, ha.
    Heb en houd het nog heel erg gezellig en GENIET!!!! Lieve grt, RENN

  • 11 Maart 2014 - 13:04

    Annie En Niens:

    Haaaaai eefjeeeeee

    Jaaa ook van jou is weer een blog online :D leuk leuk! Altijd weer een feest om te lezen :) Maar nina en ik hadden het toevallig allebei nog niet gelezen, dus zijn we even samen achter de computer gekropen met onze dikke stoelen en hebben we samen de blog gelezen ;) Altijd leukkkkkk :D

    We zien je al helemaal voor je met zo'n blijhoofd die een krab heeft gevangen haha! Nja letterlijk eigenlijk haha.....want we zagen natuurlijk ook de foto......'bioloog Evelien' haha ;)

    Over precies 1, jawel, 1 week.........komen we eraan! Vliegen op weg naar het land waar eskimo's hun toevlucht zoeken in iglo's, ijsberen lekker in het water blijven en waar pinguins vrolijk ronspartelen en de pinguinpas doen hihi!...ojaaa en het land waar de breimiepjes druk bezig zijn met het maken van iets heel moois ;)

    Hier is het dus suuuuuupermoooi weer! Afgelopen zondag gewoon twintig graden. Woowww. Echt warm gewoon als je buiten kwam! Maar eigenlijk vinden we het toch wel leuk dat als wij in Ijsland aankomen er toch...... SNEEUW ligt!!! Want sneeuw hoort toch een beetje bij Ijsland. Hoewel wij ontzettend blij zijn dat het in Nederland dit jaar een keer een sneeuwvrij jaar was, willen wij toch graag de sneeuw bezoeken in het verre en koude Icelanddddd :D

    Að hratt, faðmlag og koss, adios amigos haha! Tot volgende week!
    Annie en Niens

  • 13 Maart 2014 - 11:04

    Lynnnnn:

    Klinkt weer super leuk eef!
    Nog een paar nachtjes slapen en dan komen je leuke medestudentjes, toekomstige collega's en concurrenten op de arbeidsmarkt al! Wij gaan ze hier wel missen hoor haha.

    Helemaal trots op je krabbetje:) Ik had het je niet na gedaan hoor haha. Enge wezens..

    En hey, waarom is het bij jullie tot zo lang licht? Dat willen wij ook!!
    En die uitslaapdienst van jou klinkt me ook niet heel verkeerd in de oren:D Misschien moet ik die er hier ook maar in gooien haha.

    Ik mis oe wel hoor hier in het schone Hengelo. De zon schijnt, de temperatuur is inderdaad erg aantrekkelijk, geen regendruppeltje gevallen, winter overgeslagen (oke, niet helemaal). Terrasje op, zonnebril op de neus, wijntje in de hand en genieten maar!
    Dus eef, kom maar snel weer deze kant op:)

    Maar laat die arme kindertjes volgende week eerst maar even ervaren wat winter ook alweer is haha.

    Lekker genieten daar samen met Ier!
    Make it a time to never forget<3

    Een heeeele 'warme' groet van lynnepynnnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1695
Totaal aantal bezoekers 19818

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: