Weekverslag! 24 feb - 3 maart - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Weekverslag! 24 feb - 3 maart - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Weekverslag! 24 feb - 3 maart

Blijf op de hoogte en volg Evelien

03 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

En toen zaten we hier alweer 2 maand!!!!
Afgelopen week niet zoveel bijzonders gedaan, maar deze week vloog wel voorbij. Nadat mijn ouders waren vertrokken maandagochtend vroeg, hadde maandagmiddag, dinsdag en woensdag weer gewoon colleges(nee dus geen voorjaarsvakantie). Woensdagmiddag is Stefan, de vriend van Iris, hier aangekomen. Woensdagavond daarom even wat gedronken downtown.
Donderdagmiddag had ik gewoon college. Donderdagavond met een Emmi, Ellen, Iris en Stefan wezen eten in de Studentakjallarinn. We hadden Ellen ook al een tijdje niet meer gezien, dus dat was wel weer even leuk! Daarna meegedaan met de moviequiz in Lebowski en daar ook even wat gedronken.
Vrijdag heb ik besloten om echte IJslandse wol te kopen om daarvan mijn eigen IJslandse trui te breien :D Je kunt zo'n typische trui ook kopen in een souvenirwinkel, maar dan zijn ze best wel duur en aangezien breien hier echt populair dacht ik; dat lijkt me ook wel vet :D Veel exchange students breien ook gewoon tijdens colleges(goh hoe zou dat nou komen, saaie colleges?? ;)) Ik heb inmiddels een begin gemaakt, maar zie nog niet echt het bos door de bomen haha.
Vrijdagavond weer het Reykjvikse nachtleven opgezocht, Stefan wilde dat natuurlijk ook graag mee maken :) Was zeker gezellig!
Zaterdag zijn Iris en Stefan naar de Blue Lagoon geweest, dus had ik het huis voor mezelf. Lekker uitgebreid uitgeslapen en verder niet veel bijzonders.
Deze week was er een vierdaags bierfestival. De IJslanders vieren elk jaar rond 1 maart dat het bier legaal is, aangezien dat een tijd geleden verboden was om te drinken. In het Kex hostel kon je daarom gratis IJslands bier proeven en zodra wij studenten het woord 'gratis' horen, staan we natuurlijk vooraan haha! Je kon verschillende soorten proeven, waaronder lavabier en dat was echt heeul smerig. Daarna weer lekker gegeten in de Studentakjallarinn :)
Zondag wasdag en heb ik maar eens een start gemaakt met mijn assignments waarvan deadlines ook al in zicht zijn. En aangezien Aniek, Nina en Sven ook al over 2 weken(!!!!) komen, en ik dan geen zin heb om wat te doen, begin ik maar eens lekker op tijd(voel me echt een goede student nu hahaha)
Vandaag hebben Iris, Stefan en ik een auto gehuurd en zijn we naar het dorpje Hveragerdi gereden om daar in de bergen/heuvels in de warm water rivier te zwemmen!! Ik heb gereden, dus voelde me echt super stoer haha, want het rijden is wel anders dan in Nederland, omdat je veel heuvels hebt(irritant met de versnelling enzo). Vervolgens moesten we ongeveer een uur lopen door een super mooie heuvelachtige/bergachtige omgeving. Het was op sommige plekken best ijzig, maar dan zochten we gewoon een route van het pas af en uiteindelijk kwamen we uit bij de rivier. Hup snel je kleren uit, brrrrrrr koud!!!! En daarna lekker in het warme water, super bijzonder!! Zie de foto's. We voelden ons wel een beetje ontdekkingsreizigers, omdat we dus van het pad een beetje afweken en door zo'n geweldige omgeving moeten 'hiken'. Gelukkig zagen we bij de rivier wel mensen, dus wisten we dat we goed zaten.
Om deze dag af te sluiten, maar weer even uit eten geweest haha.

Komende week weinig colleges; lees alleen morgen, want dan gaan we met onze Icelandic Nature class naar de kust, om als echte biologen lekker te wroelen in het zand, op zoek naar beessies haha.

Ohja, samen met Emmi(uit Finland) maak ik een woordenlijst met Nederlandse en Finse woorden die je (bijna)hetzelfde uitspreekt, (bijna)hetzelfde schrijft en met dezelfde betekenis, super grappig! De volgende woorden staan er al op:
Beton - Betoni
Ananas - Ananas
Pincet - Pinsetit
Auto - Auto

Blesssss og knús :)

  • 03 Maart 2014 - 23:19

    Aniek:

    Haaaaiiii eef :D

    Ohhhh ik ben echt een slechte vriendin :O ik heb gewoon al twee keer niet op je verhalen gereageerd. En dat terwijl ik het echt suuuuperleuk vind om ze te lezen :) :) natuurlijk weet ik ook wel via Skype en whatspp wat jullie allemaal doen enzo maar toch blijft het ontzettend leuk om alle verhalen te lezen hier op je blog. Vooral ook die foto's erbij. Die maken het helemaal af!
    Wat is ijsland toch een prachtig mooi land. Als ik die foto's zie in combinatie met je verhalen dan zie ik het echt helemaal voor me hoe jullie het daar hebben.
    Ik ben zo blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben :D

    Ennnnn ik ben zoooooo blij dat ik dat prachtige land ook nog eens in het echt mag komen bewonderen. Whoeiii nog maar eventjesssss en dan komen we al. AAAAHHHH ik kan niet wachten!
    Ennnn dat is natuurlijk vooral ook omdat ik dan mijn lieve vriendinnetjes weer in real life kan zien! Dat ik kannzien waar jullie zijn en hoe jullie leven. Zoooo vet!
    Oke ik ben lichtelijk enthousiast hahaha.

    En die hot rivers lijken me ook supergaaf! Hoe warm is dat water dan? Vergelijkbaar met de blue lagoon of totaal anders? En heuuuul stoer van je dat je ging rijden. Net niet de ferari die jullie thuis hebben maar dit is dan vast een porsche. Achjaaa een goede tweede zullen we maar zeggen hahaha.

    Hahaha en dat bierfestival. Super grappig! En wat een timing ook dat precies dan stefan komt haha. Maar ik merk uit je verhaal dat een lavabiertje dus niet te vergelijken is met zo'n overheerlijk belgisch perzikbiertje?
    Haha ik moet er ook niet aan denken lavabier. Jeggg het klinkt al vies.

    Oehhh naar het strand morgen. Niceeee. Ik ben benieuwd wat voor fantastische diertjes je allemaal gaat vinden :)

    Oh en nog een vraagje. Die foto's van ier, van dat snorkelen, was dat ook niet bij wie is de mol toen? Zo'n opdracht dat ze daar doorheen moesten zwemmen of wat dan oook. En toen zei anne marie toen ze weer uit het water kwam: "dit was een bijzonder moment in de evolutie: de zeedieren kwamen namelijk aan land"
    Hahaha of zoiets. Ik ga het morgen opzoeken!

    Heel veel liefs vanuit Nederland. Nog even en dan zien we jullie weer in het eggieeee :)
    Liefs Annie


  • 03 Maart 2014 - 23:58

    Nina:

    Kunt u wat langzamer spreken?
    Gætirðu talað hægar?

    Goedemorgen
    Góðan daginn

    Kunt u me helpen met mijn IJslands?
    Geturðu hjálpað mér með íslenskuna mína?

    Zomaar even een paar zinnetjes gezocht op google.nl...... en nee......hieruit blijkt toch echt uit dat de Nederlandse taal toch echt niet op die taal lijkt haha! In Finland zou ik me beter redden;) Al is betoni niet een woord wat heel vaak gebruikt zou worden hahaha

    Ik ben al goed aan het oefenen trouwens hoor....nog twee weken en 1 dag! Dan schiet de raket ons af naar het land vol met bijzondere verschijnselen en het bijzonder taaltje! Wat een mooie foto's weer! Die 'hike' trekt me natuurlijk wel.....beetje scouting daar in het koude Ijsland.....SCOUTING LIEFDE hahaha! Jullie zijn echt ontdekkingsreizigers, wat een avonturen allemaal, super! :)

    Wroel maar lekker in het zand morgen ;) have fun weer de komende dagen! Liefs

  • 04 Maart 2014 - 00:06

    Nina:

    Nu ik mijn verhaal weer teruglees en sommige kromme zinnen constateer.....geef ik de 'carnaval' de schuld van de aftakeling van mijn hersencellen:p

  • 04 Maart 2014 - 09:14

    Martin:

    De omgeving ziet er geweldig uit. Mooi gezicht dat water dat naar beneden loopt en die hot rivers lijken me helemaal te gek. lkkr warm :-)
    Die bewaren we voor een volgende keer.

    Succes met je assignments.

    Martin x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 813
Totaal aantal bezoekers 19834

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: