Weekverslag! 3 - 9 februari + Noorderlicht gezien! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Weekverslag! 3 - 9 februari + Noorderlicht gezien! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Weekverslag! 3 - 9 februari + Noorderlicht gezien!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

09 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Weeer een week voorbij, nu gaat de tijd wel echt snel voor m'n gevoel! Nog 2 weken en dan komen pap, mam en Teun, leeeuk!!

Nou, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag weer colleges gevolgd, begint al lekker normaal te worden. De eerste deadlines voor eerste assignments zijn ook al in zicht, dus hebben we mooi wat te doen ;)
Afgelopen maandag zouden we naar Perla/Perlan gaan met de klas van Icelandic Nature, maar dat ging uiteindelijk niet door, omdat de leerkracht ziek was. Onverwachts een extra dagje weekend, dus besloten Iris en ik naar de Kringlan(winkelcentrum) te gaan.
Woensdagmiddag na college ben ik even doorgelopen naar een winkel waar ze van alles verhuren voor tripjes die je kunt maken in de natuur van IJsland. Ik wilde graag 'hiking shoes' huren, gewoon een soort van bergschoenen, want aanstaande dinsdag gaan we naar de Burí Cave, een lava-grot! En omdat ik meega met een organisatie genaamd 'Fjalhalla', kreeg ik ook nog eens korting op de gehuurde schoenen, mooi meegenomen dacht ik zo!

Donderdagavond zijn we naar de opening van de Winterlights festival geweest. Dit is een festival dat te maken met 'licht' en duurt tot en met 15 februari. Elke avond is er dan wel ergens iets te doen. Die opening vond plaats in de beeldentuin; dat is zo ongeveer onze voortuin. Eigenlijk verwachtten we iets spectaculairs, maar dat viel heel erg tegen. De burgemeester hield een praatje en dat was het.. Vervolgens was er een tv-ploeg die een paar mensen ging interviewen. Daarna liep al het publiek tegelijk weg, bleek dat er een of andere tour door Reykjavik was die op verschillende plekken zou stoppen, waar dan een korte 'licht'voorstelling zou zijn. Dus wij zijn gewoon de kudde achterna gelopen. Het was op zich wel leuk, maar niet super bijzonder.

Vrijdagavond sloten we ons aan bij een pubcrawl, ook georganiseerd door Fjalhalla.We kregen een groen kruisje op onze hand waarmee we dan bij bepaalde pubs korting kregen op bier en wijn, dus dat was een extra reden om mee te gaan, want alcohol is al zo suuuperduur!
Op een gegeven moment kwam een van de organisators binnen en zei dat buiten het noorderlicht was te zien!! Dus iedereen natuurlijk als een stelletje toeristen naar buiten gerend en inderdaad, midden in het centrum boven Reykjavik, zagen we de dansende groene lichten! Ze waren niet heel sterk, maar wat bijzonder is dat om te zien! Natuurlijk had ik mijn camera niet meegenomen en met je mobiel was het echt onmogelijk om te fotograferen, dus jullie moeten me maar op mijn woord geloven dat het er echt super bijzonder uit ziet! Aanstaande dinsdag na de lava-grot trip is er ook kans op noorderlicht en dan zitten we ook ergens afgelegen, dus extra donker, hopelijk is het dan niet bewolkt en kan ik het noorderlicht wel vastleggen op foto :D Verder weer een hele leuke en gezellige nacht gehad en vroeg in bed beland ;)

Zaterdag was het lamlendig-zijn-dag, niks bijzonders gedaan. De zon scheen eeeindelijk eens weer een keer buiten! Ik was me er niet eens zo bewust van, maar de afgelopen weken is het echt alleen maar bewolkt geweest en we hebben misschien in totaal 4/5 dagen gehad waarop de zon scheen. De zon komt ook niet zo hoog op, dus dan heeft het weinig kans om door de wolken heen te komen. Gelukkig is het 's ochtends al veel eerder licht vergeleken met begin januari en 's avonds later donker. Ik denk dat het nu ongeveer om 9.30 helemaal licht is(i.p.v. 11.00 uur) en om 18.30 helemaal donker(i.p.v. 16.30 uur), dus eigenlijk gaat dat wel heel snel!
Vanochtend zijn we met een hele groep gaan brunchen bij de Laundromat, echt suuperlekker! Vervolgens nog even naar de vlooienmarkt geweest en daarna met Emmi naar de Harpa gelopen om die van binnen nog eens te bekijken. Het is ook vandaag superlekker weer en mooi weer om foto's te maken! Dus ben ik nog even in de kerktoren van de Hallgrimskirkja geklommen en weer foto's gemaakt van het adembenemende uitzicht!(zie bijvoegde foto's) Vanuit de kerk zag ik dat mensen aan het schaatsen waren op de vijver in het parkje, dus ook daar nog even een paar foto's geschoten :)
Volgende keer volgen de foto's van de Burí Cave/lava-grot en hopelijk dan ook foto's van het noorderlicht!

Ik heb ook wat foto's bijgevoegd van de studenten waar we het meest mee optrekken :)

Blessss og Knús,
Evelien

  • 09 Februari 2014 - 19:31

    RENN:

    wat mooi en prachtig allemaal Eef, dat is toch puur genieten!!

    Lieve groet, RENN

  • 10 Februari 2014 - 12:41

    Aniek En Nina:

    Alohaaaaaa

    Even een zonnige groet terug uit Nederland, al mogen jullie de zon er even bij denken haha ;) En die zon bij jullie in Ijsland is wel een suuuupermooi gezicht zeg :) Vooral met die bergen ervoor!
    Ook wel bijzonder trouwens dat binnen een maand (oke iets langer) het al zoveel langer licht is!
    Ik bedoel, in Nederland hebben we dat natuurlijk ook wel, maar in Ijsland was het voor jullie in het begin natuurlijk wel extreem! haha
    We hebben de grot gelijk opgezocht op google, wauw mooi! We zijn heuuuuul benieuwd naar jullie foto's!!!
    Succes met je hiking shoes, wandeldewandelze, en hopelijk ben je dan weer beter :)

    Veeel kussies van Niens en Annie :):)

    en ook de groetjes van de rest hierooooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 19819

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: