Weekverslag! 27 jan - 2 feb - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Weekverslag! 27 jan - 2 feb - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Weekverslag! 27 jan - 2 feb

Blijf op de hoogte en volg Evelien

02 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Jaaaaa en toen zaten we een maand in het verre IJsland! De tijd vliegt en nee ik heb nog lang geen heimwee :D
Deze week maandag, dinsdag, woensdag en donderdag weer lekker colleges gevolgd. Het wordt wel steeds leuker, want je merkt echt dat je de mensen waarmee je het meeste optrekt, steeds beter leert kennen en dat is echt leuk!

Donderdag heeft het hier heel erg hard gesneeuwd! Ik denk dat er wel zo ongeveer 15 - 20 cm lag. In Nederland vind ik de sneeuw nooit zo geweldig, omdat je moet fietsen op super gladde straten en je hebt altijd veel smurrie. Maar als het hier heeft gesneeuwd, wauw! I like that! Alles zag er opeens zo anders uit!
Helaas is de sneeuw nu alweer allemaal weg, want de afgelopen dagen heeft het niet gevroren...
Donderdagavond hebben we met een paar wat gegeten in de Studentakjallarinn en daarna zijn we downtown gegaan naar bar Lebowski om mee te doen met een Engelse moviequiz, erg leuk!
Vrijdag was ik weer vrij, niet zo veel gedaan; boodschappen, beetje dingen voor school en dat was het wel. Vrijdagavond zijn Iris, Emmi en ik bij Shanna geweest, om even de route uit te stippelen voor de dag daarna. Zaterdag hebben we namelijk de Golden Circle gereden!

Even een korte uitleg van de Golden Circle: dat is een route die langs een paar super mooie natuurverschijnselen loopt. We waren met 8 personen, dus hebben we 2 auto’s gehuurd. De route loopt langs een nationaal park: ƥingvellir, een geiser: Geysir, een waterval : Gullfoss and langs een kratermeer in Kerid. Die laatste hebben we overigens niet kunnen vinden, want het was nergens aangegeven en na wat heen en weer gereden te hebben, zijn we maar terug gegaan naar Reykjavik(dus we hebben nu in ieder geval een reden om nog een keer die kant op te rijden;)) Het moeilijkste deel van de rit was om uit de stad de goede kant op de rijden haha. Dit ging dus ook al verkeerd. We wilden namelijk tegen de klok in de Golden Circle rijden, maar hebben uiteindelijk met de klok mee gereden. Dit maakte uiteindelijk ook niet zo veel uit.. Als je ongeveer 10 minuten buiten Reykjavik bent, dan zit je al midden in de natuur. Aangezien het donderdag gesneeuwd had, was het dus ook nog mooi wit overal! Er is maar 1 weg waar je op kunt rijden als je buiten Reykjavik bent, dus vanaf daar is de weg niet zo moeilijk ;) Je rijdt echt kilometers lang midden in een besneeuwde natuur zonder dat je onderweg huizen of dorpjes tegenkomt, af en toe zie je een paar cottages, echt bijzonder! In de verte zag je dan opeens besneeuwde bergen opdoemen die dan steeds dichterbij kwamen. Maar er waren ook zwarte vlaktes, vulkanisch gesteente met wat rotsen, waar dan geen sneeuw lag. Ik heb heel wat foto’s bijgevoegd, dus hopelijk krijg je een impressie, het is namelijk lastig om te beschrijven hoe het eruit ziet. Ik kan hier verder ook niet wat over schrijven eigenlijk, je moet het echt met eigen ogen zien!
Zaterdagavond na onze mooie trip hebben we gezamenlijk wat gegeten bij een Indiaans restaurantje. Daarna natuurlijk nog even downtown geweest en vervolgens weer “vroeg” in bed beland ;)

Zondag, bijkom-dag, wasdag etc. Het is alsof ik nog niet echt besef wat voor een mooie natuurverschijnselen ik gisteren gezien heb..
Morgen is onze eerse fieldtrip van de module Icelandic Nature. We gaan naar de Perla/Perlan. Ik weet nog niet precies wat het is, maar het is iets met water en iets met geothermal heated.. Dat ga ik dus morgen leren :D

Blesssss og knús

  • 03 Februari 2014 - 08:56

    Nina:

    Goooooooodmorning,

    of ook wel góðan daginn, volgens google hahhaa;)

    Inderdaad wat je zegt, je moet echt de foto's zien om er iets bij te kunnen voorstellen....wat mooi, wat mooi zeg! Je rijdt wel echt in de middle of niks eigenlijk he.... ziet er echt heel bijzonder uit! Ik kan me voorstellen dat daar die sneeuw juist alles extra bijzonder en mooi maakt! Heel gaaf!

    Een hele maand is nu officieel voorbij, 3 februari....een nieuwe week is weer begonnen! Blij om te horen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben en zo veel leuke dingen meemaken! :)

    Veel plezier met de fieldtrip.....goed opletten....dan kunnen jullie ons er weer veel over vertellen haha,
    Góða skemmtun, stelpur!


    Veel liefs!

  • 03 Februari 2014 - 09:48

    Sjakkus:

    Hee Eef,
    weer een leuk verhaal en ik ben blij dat jullie zoveel mooie dingen meemaken!
    En de foto's zijn mooooi , wat een prachtig land.....
    Ben nu al benieuwd wat jullie deze week weer beleven.
    Bless og knus terug.
    xxx

  • 03 Februari 2014 - 14:55

    Aniek:

    Whaaaah

    Oh god die golden cirkel is echt heeeeel vet :) die foto's alleen al zijn echt overweldigend! Laat staan als je daar dan ook echt staat.
    Ik kan me helemaal voorstellen dat het in het echt nog veel mooier is dan de foto's.
    En hoe mooi is het ook dat je daar staat in de dikke sneeuw! Wauw. Wauw. Wauw.

    Kun je trouwens zomaar zo simpel een auto huren? Of moet je daar een aantal jaren je rijbewijs hebben ofzo?

    En dan dus vandaag weer een mooie trip voor de boeg. Wat gaaf zeg!
    Ik vind het zo leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!!

    Toppers zijn jullie!

    Liefssssssss Aniek

  • 04 Februari 2014 - 14:29

    RENN:

    Hey Evelien, wouwwwww, ja ik zeg het alweer maar ik echt hoor waar ben je toch terecht gekomen, in sprookjesland? Prachtig allemaal en wat je allemaal beleeft. wat ben je toch een bofkont!!!
    lieve groet, RENN

  • 06 Februari 2014 - 08:36

    Yvonne Beunders:

    Dankjewel voor je lieve reactie Eef!
    En wat een prachtige foto's dit! Wauw!
    Geniet ervan xx

  • 07 Februari 2014 - 21:56

    Monique:

    Hallo Evelien.

    Wat een prachtige foto's evelien. De lucht en de bergen wauw. Heel veel plezier daar. Geniet er lekker van.

    groetjes Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Hier kunnen jullie een klein beetje meeleven met de avonturen die ik beleef in IJsland!

Actief sinds 29 Dec. 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 19827

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in IJsland

Landen bezocht: