Maandag 6 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Maandag 6 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Maandag 6 januari

Blijf op de hoogte en volg Evelien

06 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Vandaag was de grote dag(dachten we); de eerste dag op de university of Iceland. We wisten eigenlijk ook niet zo goed wat we hiervan moesten verwachten, maargoed. 's Ochtends vol goede moed naar buiten en die moed was zeker nodig, want het waaide behoorlijk hard. We moeten ook over een stukje open vlakte lopen, een soort van parkje, onderweg naar de universiteit. Waar we al bang voor waren gebeurde ook. We werden echt omver geblazen, wat waarschijnlijk voor omstanders er echt hilarisch uit zag haha. We moesten er zelf ook heel hard lachen, want we konden gewoon niet fatsoenlijk lopen.
Dussss eenmaal op de universiteit aangekomen, dachten we, niet dus, want we zaten in het verkeerde gebouw. Dus na lang twijfelen toch maar even vragen waar we heen moesten en het bleek in het gebouw naast het hoofdgebouw te zijn dat Hasklotorg heette. Tja wisten wij veel.. Toen we daar naar binnen liepen, was de weg zo gevonden. Het was namelijk wel erg duidelijk wie er nog meer buitenlandse studenten waren. Namelijk een groepje mensen die ook om zich keken en op zoek waren naar het juiste lokaal(we leken net een stelletje brugpiepers pfff haha). De orientation meeting was in een grote collegezaal. We kregen echt een berg aan informatie, allemaal over de praktische dingen van de universiteit. Na een uur was het afgelopen en werd ons verteld dat we aanstaande donderdag de volgende meeting hebben, maar dan met de international students van de School of Education, waar wij ook de modules zullen volgen. Het was dus niet zo'n indrukwekkende dag als dat ik dacht haha. Nog niet echt kennis gemaakt met andere studenten, omdat we dus in zo'n grote collegezaal zaten met alle international students van alle vakgebieden. Ohja, we hebben wel in het IJslands leren tellen tot en met 5 en een IJslands woord geleerd : jæja. Je spreekt het uit als jaaaaaja en het betekent 'goed'. Die vrouw vertelde ons dat je dit woord in bijna alle situaties kunt gebruiken, bijv. als je een gesprek wilt beginnen met iemand.
Nou goed, met al die informatie op zak, gaan we op weg naar donderdag. Ik hoop dat het dan echt wat meer begint, want we zitten nu echt te niksen als we 'thuis' zijn. Meer kunnen we ook tot nu toe nog niet doen, want je wilt eerst mensen leren kennen, wil je echt dingen gaan ondernemen. Dus nu kan ik mijn verslagen nog lekker uitgebreid en gedetailleerd typen ;P
Op de terugweg van de uni maar weer even langs de supermarkt gegaan en nu boodschappen gehaald voor de hele week. Het vlees is hier trouwens echt mega duur. Voor 500gr gehakt betaal je €12!! Ook kwamen we erachter dat alcohol niet echt goedkoop is, want afgelopen zaterdag in het café moesten we €6,30(1000 kr.) voor 1 wijn betalen.... Ik heb ook nog even een foto gemaakt van het muntgeld hier. Op elk muntstuk staat een vis afgebeeld en op de achterkant staan de 4 beschermers van IJsland afgebeeld: griffoen, draak, reus en stier. Weet niet of dit interessant is om te weten, maargoed.
Morgen willen we niet de hele dag binnen zitten, dus is ons plan om naar het winkelcentrum Kringlan te gaan. We moeten dan met de bus, dus hebben we mooi weer wat te doen :D
Donderdag horen jullie weer meer :)

• 06 Januari 2014 - 22:59

Sjakkus:

Dat wordt dus veel knakworstjes eten!!!

• 06 Januari 2014 - 23:09

Nina:

Hahahaha.... mooi verhaal weer Eef.... ik hoor gewoon hoe je sommige dingen zegt:p
    Vooral die informatie over de vis en de beschermers van IJsland had ik niet willen missen;)

Veel plezier morgen en.....gelukkig met de bus....hoeven jullie niet weer te bevriezen en weg te waaien!;)
    xxxxx