Zondag 5 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Zondag 5 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Zondag 5 januari

Blijf op de hoogte en volg Evelien

05 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Iris en ik hebben dit weekend even de weg gezocht en gelopen naar de universiteit. Naar het hoofdgebouw, waar we morgen de orientation meeting hebben en naar het gebouw waar we les zullen krijgen(School of Education). Naar de School of Education is het wel 20 minuten lopen en ook nog heuvel opwaarts, maargoed, wordt je lekker wakker van 's ochtends ;). Naar het hoofdgebouw is het 10 minuten lopen.
Verder zijn we net even in de toren van de Hallgrimskirkja geweest. Dit is de bekende kerk van Reykjavik die echt overal bovenuit steekt, omdat hij precies in het midden op de heuvel staat. Die kerk staat bij ons om de hoek, wat superhandig is als we bijvoorbeeld een keer de weg kwijt zijn. Voor 700 kr. (ong. €4,40) konden we met de lift de toren in. Alleen controleerde niemand daarna of we wel een kaartje hadden gekocht, beetje apart, dus gebruiken we het kaartje gewoon nog een keer. Bovenin hadden we een super mooi uitzicht over Reykjavik!(zie foto's die ik er zo opzet!) Ook de bergen kon je nu heeel erg goed zien, super mooi! Het waaide wel mega hard bovenin en dat was suuuuperkoud, dus nadat we foto's hadden genomen, zijn we snel weer naar beneden gegaan.
Zo meteen gaan we ons weer uitleven op ons 2 elektrische-platen-kookstelletje, vanavond nog even lekker chillen en morgen vroeg op naar school!(in het donker dus, bah)

• 05 Januari 2014 - 18:39

Aniek:

Wauw. Wauw. Wauw. Wat een geweldig land zeg. Als ik deze foto's zie gaat het nog meer kriebelen om langs te komen!
    Super dat jullie het zo naar je zin hebben daar.
    Heel veel succes morgen op school!
    Liefs

• 05 Januari 2014 - 18:43

Machteld:

Ziet er allemaal super uit zeg! Mooie bergjes, kan/ga je daar ook heen!? Nog wel een fikse prijs voor een kerktoren, gelukkig werd er niet gecontroleerd;) Veel plezier morgen, en vooral veel succes in het donker!!

• 05 Januari 2014 - 18:53

Nina:

Super handig zo'n kerktoren! Prachtige foto's!

Eetsmakelijk! Wat staat er op het menu?

Veel plezier en succes morgenvroeg in alle duisterheid hahaha! liefs

• 05 Januari 2014 - 19:30

RENN:

Prachtig allemaal wat ben je toch een bofkont dat je dit met eigen ogen mag zien en meemaken heel indruk wekkend. Spannend morgen in het donker naar school hebben ze geen straat verlichting, neem dan een zaklantaren mee, toch? Succes morgen!! groetjes

• 05 Januari 2014 - 19:37

Martin:

Cool zo´n uitkijktoren in je achtertuin. Ziet er mooi uit.

• 05 Januari 2014 - 20:03

Irene:

Heel herkenbaar de kerk in Kevlavik. Gaaf! Grappig dat de foto's al zo "duister 'zijn. Is voor jullie ergens overdag. Net een bewolkte dag bij ons. Veel succes morgen!

• 05 Januari 2014 - 20:12

Miriam:

Wauw! Super mooi daar! Ik ben jaloerssss.... Nu kom ik zeker langs!! :D
    Succes morgen op de uni! Xxxx

• 05 Januari 2014 - 21:40

Jacques:

Ziet er echt gaaf uit......kan het over een paar weken met eigen ogen zien!!!
    Xxx

• 06 Januari 2014 - 10:27

Annemieke:

Hoi Evelien,

Wat een mooie foto's, we hopen er nog veel meer te zien!
    groep 7/8 wenst je een gelukkig nieuwjaar! groeten van gr 7/8!