Donderdag 9 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Donderdag 9 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 januari

Blijf op de hoogte en volg Evelien

09 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Oeeh en toen zaten we al een week in IJsland!
Ik merk dat we echt wel helemaal gewend zijn aan ons 'huisje'. We zeggen ook elke keer: dan gaan we nu terug naar huis, haha. Gisteren ook de onderburen ontmoet, 2 Canadese en vanavond kwam de buurman vragen of hij een pan mocht lenen. Hij moet hem nog terug brengen, dus dan maar even een praatje maken ofzo ;)
En vandaag eindelijk onze klasgenoten ontmoet. We moesten om 10.00 uur op school zijn, School of Education wat ze hier ook wel Stakkahlíð noemen(dat is de straatnaam). We hadden stiekem uit de maillijst al kunnen opmaken dat er nog 2 Nederlanders zouden zijn.
Daar aangekomen, weer als een stelletje brugpiepers om ons heen zoekende, sprak een vrouw ons aan en zei: "Jullie moeten vast ook naar de orientation meeting? Loop maar mee, want daar ga ik ook heen!" Dus de weg was snel gevonden. Al enkele andere studenten stonden ook voor het lokaal te wachten, dus maar even aan hen voorgesteld.
Toen iedereen aanwezig was, kregen we een introductie over alle modules die je kunt volgen, dat was wel handig. We hebben al modules gekozen, maar je mag nu nog switchen als je dat wilt. Daarna ook met de rest van de klas kennisgemaakt. Veel komen uit Finland, 2 uit Spanje, 1 uit Oostenrijk en dus ook 2 uit Nederland. We kregen een rondleiding door het gebouw, door twee Belgen die hier voor een jaar studeren, dus toen waren er opeens 6 personen die Nederlands praatten haha..
Tja, dat continu Engels praten is ook toch ook best wel even wennen. Soms kom je gewoon totaal niet uit je woorden en dan opeens gooi je een Engelse zin vloeiend eruit, heel apart. Maargoed, iedereen praat goed Engels, dus je kunt echt goed communiceren met elkaar.
Na de rondleiding hebben we met z'n allen gelunched in de Háma(kantine) en daarna nog weer introduction lessons gehad over de modules.
Ik heb me ook aangemeld voor het 'buddysystem' dat ze hier hebben. Dan word je gekoppeld aan een IJslandse gekoppeld, die je dan kan voorzien van info en natuurlijk je wegwijs kan maken in Reykjavik. Iris heeft dat niet gedaan, maar wij dachten 1 buddy is vast wel genoeg haha. Met mijn buddy heb ik ook al contact gehad via Facebook. Een Fins meisje uit mijn klas heeft dezelfde buddy, dus superleuk! We hebben morgenavond afgesproken om gezamenlijk wat te eten en te drinken. Dan zal ze ons ook het uitgaansgebied laten zien, want dat hebben we nog niet echt kunnen vinden. Onze buddy is daar helemaal enthousiast over, dus dat belooft wat! Ze hebben hier zelfs speciaal een app waarin je kunt zien wanneer en waar de Happy Hours zijn("Appy Hour" hahah), dus die hebben Iris en ik natuurlijk gelijk gedownload :D
Verder hebben we vanmiddag onze ID-number opgehaald. Het werd ons duidelijk gemaakt dat ID-number in het IJslands 'kennitala' heet en dat we dat goed moesten onthouden haha. Met dat kennitala kunnen we inloggen op het intranet van de universiteit en je hebt dan een eigen email. We kwamen er ook achter dat we ons nog moeten registeren in IJsland, dus dat gaan we morgen maar even doen.
En vandaag hebben we het huurcontract getekend voor ons 'huisje'. Alles was duidelijk dus hoppa handtekening eronder en dat ook weer voor elkaar. Het is echt een prima kerel, die huisbaas.
Toen was deze drukke dag alweer voorbij! Morgen nog een dagje vrij, dan weekend en maandag beginnen met de modules, ik heb er zin in! :D

• 09 Januari 2014 - 23:23

Sjakkus:

He Eef, mooi om te lezen dat je zo lekker enthousiast bent!!
    XxxsjakKUS

• 10 Januari 2014 - 16:08

RENN :

Mooi, mooi, mooi. dat wordt genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! x RENN

• 11 Januari 2014 - 15:01

Aniek:

Whoeiii eef :)
    Weer zo'n leuk verhaal! Zo te lezen hebben jullie al heel wat mensen leren kennen. Ik denk dat het ook wel fijn is om nog twee andere nederlanders in de groep te hebben want na al dat engels praten heb je soms echt behoefte aan Nederlands kan ik me voorstellen hihi :)
    Maar leuk zo'n buddy! Daar kun je dus alles aan vragen! Superhandig als je een keer een uitstapje wilt maken ofzo.
    Ik vind het echt super om al jullie verhalen steeds te lezen!
    Geniet ervan samen!
    Liefsssss