Vrijdag 3 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 januari - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 januari

Blijf op de hoogte en volg Evelien

03 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Vanochtend om 9 uur wakker geschrokken, even was mijn oriëntatie zoek, haha. Vervolgens keek ik naar buiten, waar het nog pikkedonker was, terwijl het in Nederland dan allang licht is. Dat was even apart! Rond 10 uur werd het wat lichter en om half 11 was het nog steeds een beetje schemerig. Dat is wel even wennen!(ik zet er een foto op van de kamer in het gasthuis)
Deze middag zouden we dan in onze kamers mogen, dus hebben we vanochtend lekker chill aan gedaan. We konden zelfs eerder in onze kamers terecht, dus daar waren we wel blij mee! Onze kamers zitten in het huis naast het gasthuis, dus gelukkig hoefden we niet zo ver te lopen met onze mega zware koffers(Iris en ik hebben allebei alle kleding meegenomen, oeps...). De gastheer gaf ons de sleutels met de opmerking dat we zelf maar moesten vechten om de grootste kamer haha. De zoon van de gastheer wees vervolgens ons de weg. Iris had uiteindelijk de grote kamer met 3 bedden en ik de wat kleinere kamer, maar wel met een groter bed :D
Wat wij niet hadden verwacht is dat we met z'n 2en een keuken en badkamer voor onszelf hebben! Ons was namelijk verteld dat we die ook nog met anderen moesten delen, maar dit is natuurlijk veel mooier! Daarna direct de koffers uitgepakt en de kamers een beetje gezellig gemaakt. Een bed omgetoverd naar een bank in de keuken en de FC Twente sjaal opgehangen(speciaal voor Annie haha). Nadat we helemaal geïnstalleerd waren, zijn we weer naar beneden richting de Bonus supermarket in de grote straat, Laugavegur, gelopen. Waar we vandaag pas achter kwamen, is dat er allemaal bergen zijn als je richting de Laugavegur liep, die zagen we gisteren natuurlijk niet in het donker! Dus ook even helemaal naar beneden gelopen om een paar kiekjes bij de bergen te maken(zie foto's). Boodschappen gehaald en nu gaan we maar eens koken! Zie foto's voor enkele foto's van gisteren en vandaag! :)

• 03 Januari 2014 - 21:45

RENN:

Hey Evelien, ziet er allemaal goed uit, daar kunnen jullie het wel uithouden.
    Wat een koffers... heb je stiekem de inhoud van de kledingkast van je moeder ook maar mee genomen ha, ha. grt. RENN

• 04 Januari 2014 - 11:20

Nina:

Hihaahooooiiiiii lieve Eef,

Zo te zien en te lezen hebben jullie het heeeeeeeeeel goed voor mekaar daar!;)
    Maak er een gezellig weekend van! Have funnieeee xxxxx

• 04 Januari 2014 - 11:48

Aniek:

Aaaaaaah eef!
    Supergaaf om al je verhalen te lezen! Echt super :) en natuurlijk die twente sjaal is een pluspunt haha! Jullie hebben zo te zien inderdaad een supermooi huisje!
    Geniet ervan lieve eef :D
    Liefssssss xxx

• 04 Januari 2014 - 12:41

Irene:

Hoi eef, wat cool. Mazzel met zo'n appartement. Is alles goed gegaan op schiphol met de koffers inchecken/betalen? Geniet nog ff voor je aan de studie moet.

• 04 Januari 2014 - 13:24

Evelien Vollenbroek:

Hee Irene! Ja alles ging goed! We hebben allebei op Schiphol de koffers bijbetaald en daarna konden we inchecken. Dankjewel!

Tags: reykjavik