Kort verslag van het weekend :D - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu Kort verslag van het weekend :D - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Evelien Vollenbroek - WaarBenJij.nu

Kort verslag van het weekend :D

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Toch nog maar even een kort verslagje van afgelopen weekend :D
Vrijdagavond zijn we dus uit eten geweest met onze 'buddy' Ellen en een andere student Emmi. Het restaurantje heette 'Vegamót' en was best goedkoop, echt super lekker en heel gezellig! Dus daar gaan we vaker heen! Een neef van Ellen kwam later erbij zitten en was echt super erg nieuwsgierig naar ons. Hij hield ook niet op met vragen stellen haha. Dat was nog wel even komisch, want we vroegen aan hem waar hij als eerst aan dacht als hij aan Nederland dacht. Met een hele voorzichtige omschrijving en een rood hoofd vertelde hij dat hij aan het 'red light district' dacht, omdat een vriend van hem daar geweest was en erover verteld had. Hij vond dat echt 'awesome'. Dus daar hebben wij heel erg hard om gelachen, vooral omdat hij zich schaamde om daarover te praten.
Na het eten gingen we bij Ellen thuis wat drinken. Ze woont in een studentenhuis aan de 'Laugavegur'(de grote winkelstraat en ook een straat waar veel bars zitten) dus er waren echt super veel mensen, echt heel erg gezellig! Ze waren ook allemaal heel erg geïnteresseerd in ons en waren heel erg open. Hier is het normaal dat ze rond 1 uur/half 2 'downtown' gaan, de stad in dus. Iris en ik hadden aan Ellen gevraagd om ons de leukste bars/discotheken te laten zien, want daar waren wij natuurlijk erg benieuwd naar :D. Dus gingen we van bar naar bar. Erg gezellig, ook al is het alcohol errug duur, maar dat moet je gewoon slim aanpakken haha. Je krijgt hier wel direct een halve liter bier, als je bier bestelt en daar betaal je dan 1000 kr. voor, dat is zo'n €6,40.... Het uitgaan is hier wel echt even net iets anders dan in Nederland. Iris en ik hebben onze ogen uitgekeken. Vooral in de eerste bar, daar gingen de mensen echt he-le-maal los op muziek die niet echt onze smaak is. Ze draaien hier in elke bar een soort van rock/metal-achtige muziek, dus niet echt onze uitgaan-muziek haha. Maargoed, met al die gezellige mensen was het wel een super toffe avond/nacht, want we zijn uiteindelijk rond 5 uur in ons bed beland :D
Zaterdag dus heerlijk lang uitgeslapen en 's middags hebben we, omdat het moet, toch maar even wat cultureels gedaan. We zijn namelijk naar het enige penis-museum dat er op de wereld bestaat, geweest! Ik wist al voordat we hier heen gingen dat dit museum hier in Reykjavik zit, maar was het eigenlijk alweer een beetje vergeten, totdat andere studenten enthousiast daarover vertelden en zeiden dat we daar echt heen moesten. Dus daar zijn we zaterdagmiddag heen gegaan, met mega hoge verwachtingen hahaha. Uitiendelijk stelde het eigenlijk niet eens zo heel erg veel voor, een paar penissen in potjes. Veel van walvissen en eentje die was wel, 1.70 m!!! Nouja goed, daar waren we binnen een uur wel uitgekeken, want het museum was niet zo heel erg groot.
Vandaag maar weer uitgeslapen, goh verrassend, en wasdag gehouden, want we konden sinds gisteren bij de wasmachine. Het hele washok beneden hangt nu vol met onze kleding haha.
Morgen zou school beginnen, maar we kregen net mail dat die les pas woensdag is, dus nog een extra dagje weekend.. Alsof we dat nodig hebben haha.
Ohja en als laatste, Iris heeft een app gedownload '7-min work-out' zodat we ook nog wat aan onze fitheid doen haha. Nou die eerste work-out was echt mega zwaar, maaar we zetten door! Dus we komen terug met een six-pack :D
(toch nog een lang verslag geworden, zo te zien...)

• 13 Januari 2014 - 23:36

Nina:

Hahhaa,...... nou jullie komen de dag morgen vast wel weer door met jullie work out!
    Ohhh wacht.... lees nu pas dit jouw 'korte verslagje', die eigenlijk nog best lang is;), natuurlijk gisteren geschreven is.... en oja...lees nu ook de app! Lekker chaotisch weer....maar morgen begint het dus! Maaar vandaag dus een work out in het zwembad met winterse temperaturen brrrrrrrr

Veel plezier morgen bij de module! en..... slaapze voor zo! xxxxx

• 16 Januari 2014 - 17:50

Marie-Louise:

Leuk hoor om je belevenissen te lezen. Met dat uitgaan zit het dus wel goed. Dat penismuseum lijkt me niets, tenminste de foto's vond ik vaak onherkenbaar.
    Nou ik ben alvast benieuwd naar jouw sixpack hahahaha
    Veel plezier en blijf schrijven! :)